Varma Italien


Jag och Michele började inte bråka igår som tur var. Vi pratade bara ut i bilen på hemvägen och han förstod äntligen varför jag hade blivit så ledsen. Han tog med sig Theo också. När jag kom till dem hälsade Theo precis på en tjej. Men så fort han såg mig sprang han därifrån och kastade sig i mina armar. Sååå söt! Min lilla bebis. Nu sover han här tätt intill mig.

Jag tog en ordentlig sovmorgon idag då jag inte fått många timmars sömn i Sverige. 12 timmar blev det totalt inatt och när jag vaknade tog jag direkt ut Theo på en promenad. Det är sjukt varmt här i Italien nu. 32 grader har vi och jag sitter här i mina underkläder. Allt annat är för varmt. Dags att plocka fram fläkten känner jag.

Ovan är bilder från i fredags. Cissi kom hem till mig och vi åt middag och drack vin och drinkar på terassen innan det var dags att göra sig iordning. Riktigt mysigt! Var lite svalt men vi hade filtar som värmde. Mamma satt en stund med oss också.

Vi får se hur många uppdateringar av bloggen jag hinner med idag. Har ju en hel del foton att visa. Men jag måste också tvätta och stryka kläder. Michele har varit gullig och städat hela lägenheten. Tror aldrig att den varit så städad som den är nu. Tack hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Martina

Vad skönt att han förstod, då är det så mycket enklare. :)



Ett stort plus med en städad lägenhet när man kommer hem, det värmer ens hjärta. När ens livskamrat gör sådana saker.

Postat av: Anna

haha du får definitivt hänga på grönan! ;)



Sen i höst kommer ja till Italien en sväng med Linnea, och så en sväng med Frida! :-D

2010-06-10 @ 13:27:36
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

Vad skönt att det redde ut sig på ett lugnt sätt. Man vill ju inte avsluta semestern med att bråka direkt.

2010-06-10 @ 13:29:56
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: AnnaIda

Vad härligt att ni kunde prata ut om det utan att det urartade i ett bråk. Det är svårt sånt där, speciellt när du varit i Sverige och han kvar i Italien, det är svårt att kommunicera på ett bra sätt och man överreagerar lätt. Skönt att han förstod dig :) Hoppas han tar med dig dit nästa gång :)

Vilket stort plus att komma hem till en helt städad lägenhet, sånt lyx får aldrig jag ;)



KRAM!

2010-06-10 @ 13:37:22
URL: http://annaida.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad skönt, oftast fixar sig det sig bara man pratar med varadra :)

SKönt med 32 grader varmt, det har inte vi här i Sverige, TYVÄRR!



Ha en härlig dag i solen :)

2010-06-10 @ 13:40:41
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Jennika

Härligt att höra att det redde ut sig utan större bråk. Varje par bråkar förstås på olika vis, men jag är lika gammal som Michele (tror jag, fyller 27 i år) och jag är i ett förhållande som varat i 10 år. Vi bråkar sällan, men när vi gör det så märker vi till slut att bråket var helt fjanttigt och att vi kunde ha diskuterat saken på ett annat sätt. Men vad jag har lärt mig under de här åren är att fast jag blir sur så hjälper det inte att jag gnäller och är arg utan försöker framföra det på ett sakligt sätt. Det tar tid att lära sig, det är lättare att bli arg och sur men i längden hjälper det inte så mycket. Man lär sig att tala med sin partner istället för att bråka. Självklart vet jag inte hur det fungerar för er, men så här fungerar det med oss.

Jag kommenterar typ aldrig, men följer din blogg i princip varje dag och tycker att det är hemskt inspirerande att följa en ung person som följer sin dröm.

Nu ska jag avsluta min roman till kommentar och önskar dig en härlig sommar! Kramar från Finland.

2010-06-10 @ 21:52:17
URL: http://cheniq.blogspot.com
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

ja riktigt mysigt :)

2010-06-15 @ 13:08:05
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Jakobnatalie

good site, need more information! Thank you

2011-04-07 @ 07:25:21
URL: http://jakobnatalie.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback