Svaren

Här kommer svaren från frågestunden

Vad skulle du vilja att dina/ditt framtida barn skulle heta? :)
Melanie och Antonio

Om jag har fattat det rätt så har du läst på Univeristetet i Sverige innan du flyttade till Italien.. Vad läste du där och vilken skola? Och vad fick dig att hoppa av/inte fortsätta med studierna?
Jag läste ekonomi och it på Stockholm universitet. Ekonomi-delen var väldigt intressant. Men It delen.. nej det var ett skämt haha. Jag kände mig oerhört korkad för jag förstod ingenting. Jag kunde se samma föreläsning över internet tre gånger och fortfarande inte ens förstå vad det hela handlade om. Sen var jag väldigt skoltrött så när tanken att ta ett år ledigt och flytta till Italien kom så tänkte jag inte ens när jag åkte. Saknar dock Jenna och grabbarna som jag lärde känna på universitetet.

Min första fråga..

Vad är det som har hänt?

Och sen undrar jag om du har tänkt fira valborg idag, antar att det inte finns i Italien, eller??

Personliga grejer jag inte orkar ta i bloggen. Men allt är bättre igen. Nej det blev inget valborgsfirande precis som förra året. Man firar inte det här i Italien men däremot är första maj helgdag.

Vad är det för jobb du har fått och när ska du börja?
Det jobb jag hade tänkt blir inte av då det är på heltid. Skulle inte fått ta något ledigt i sommar.. Blir istället ett deltidsjobb och jag berättar mer när allting är klart.

Kommer du flytta hem till Sverige i framtiden eller hur ser det ut? :)
Nej det tror jag inte, men man vet aldrig.

Hur skulle du förändra världen om du kunde? Och inte bara "fred på jorden" och "jämlikhet för alla" utan nåt mer...speciellt;P
Svår fråga. Hur mycket makt har jag? Haha. Jag skulle vilja göra folk mer uppmärksamma på hur vi förstör vår planet. Och vara snällare mot varandra.

Favorit affär?
Stradivarius

Favoritmat?
Spagetti

Du bor i Italien va, isåfall vad ska man se där?
Åk till Venedig, magisk stad!

vad gör du egentligen på dagarna nuförtiden? jag vet att du skrev förut att du slutat skolan men måste du inte betala tillbaka till csn då? hur försörjer du dig nu? och vad är planerna för framtiden?

gillar din blogg! kram!
Roligt att du gillar bloggen!
Jag lever på sparade pengar och bloggen ger även en liten inkomst. Men ska snart börja jobba. Har stora planer för framtiden, massa olika saker jag vill hinna göra.

Hej! :) Eftersom du numer bor i Italien så tänkte jag att du kanske har lite koll på landet, eller i alla fall din pojkvän! Vi ska till Italien nu i sommar på semester. Vi ska vara en vecka i Torre santa sabina och en vecka på Sicilien. Min fråga till dig är då hur dessa ställen är?! :)
Varken jag eller Michele har varit på platserna tyvärr så ingen aning. Fast har hört att Sicilien ska vara fint!

Tycker du att du är mogen eller barnslig för din ålder?
Jag är väldigt mogen för min ålder tack vare allt jag varit med om. Sen växer man upp snabbare när man flyttar hemifrån, och jag flyttade till ett helt annat land. Men samtidigt har jag barnasinnet kvar och kan vara otroligt barnslig haha.

Är somrarna bättre i Italien eller i Sverige?
Somrar regnar bort i Sverige haha, så på så sätt är de bättre i Italien. Fast oftast blir det för varmt här i stället. Sen just för att man har sommar så länge så tar man inte vara på den på samma sätt som i Sverige. Så det är svårt att säga.

Vilka är dina tre favoritlåtar just nu?
Miley Cyrus - When I look at you
Justin Bieber & Jessica Jarrell (tror det var så hon hette) - Overboard
Adam Lambert - Aftermath

Jag undrar hur du och din pojkvän träffades =)?
Här kan du läsa om det

skulle du kunna tänka dig att ha en läsarträff i sverige?♥
Jag och Tobias har pratat om att ha en tillsammans. Vi får se hur det blir i framtiden. Vore roligt att träffa er, ni är säkert lika rara i verkligheten som över bloggen!

Hur är det mellan dig och Michele nu?
Det är väldigt bra mellan oss just nu

Vad har hänt med italienskalektionerna? Miss them!
Sorry! Ska ta tag i det igen

Hur många bloggar läser du om dagen?
Jag tror jag har drygt 14 på bloglovin, sen läser jag några till när jag har tid.

Vill du börja plugga igen?
Jag har sökt distanskurser för hösten. Marknadsföring och en skrivarkurs som jag verkligen hoppas jag kommer in på. Svenska utbildningar som jag kan läsa härifrån.

Vad tycker du om bloggen http://klackarnaitaket.blogg.se som var på Blogawards i höstas?
Aldrig läst

Hur fick ni pengar att få en egen lägenhet?
Vi hyr lägenheten av en vän. Vi har inte betalat någon stor summa för den utan betalar hyra varje månad.

Vad vill du jobba med? Hur ska du få ett jobb?
Haha ja lättaste sättet att få ett jobb är väll att söka? Just nu blir det att jobba i klädbutik på deltid. I framtiden vill jag gärna börja som assisterande bröllopsfotograf här i Italien. Inte mycket pengar men förbannat roligt och lärorikt. Men studier först.

Hur länge går du i plugget? Hur många år till?
Om du syftar på IED har jag slutat. Men studerar ett år på deltid i höst.

Vad lyssnar du på för musik?
Det mesta, jag har väldigt bred smak

Vad tycker du om att dricka? För sprit
Jag dricker inte sprit men antar att du menar alkohol? Cosmopolitan är favoritdrycken

Dricker du till maten och äter du på plugget eller?
Jag dricker vatten till maten :p, studerar inte som sagt

Känns som att du har frågestund lite väl ofta numera. Blir inte alls lika roligt att varken fråga eller läsa svaren, eftersom att det känns som att man redan hört allt förut.
Det kan jag förstå men då jag inte har så mycket blogglust just nu kändes frågestund som bättre än inget. Visst vissa frågor här är nog bara roliga för nya läsare. Men några frågor har inte kommit förut i alla fall.

Hur är ditt och Micheles sexliv efter ert uppbrott? blir de bättre efter lite ''tjafs'' ? krami
Haha det är detsamma. Men däremot den där första kyssen när man blir sams igen är oslagbar. När det börjar lite försiktigt och osäkert men sen slutar det med att man kastar sig i varandras armar. Wonderful. Jag sa tex till Michele sist att vi borde bråka oftare haha.

Var står du politiskt? :)
Just nu tycker jag att varenda parti ändrar åsikter för att få folket att rösta på dem. Men vanligtvist håller jag mest med moderaterna.

Skulle du rekomendera att flytta till italien för 1 år och plugga?
Om det finns en utbildning man vill gå här, absolut! Ett lugnare år i Italien, som au pair tex, rekommenderar jag varmt. Bland det roligaste jag upplevt.

vad säger din pojkvän om alla jobbiga italienare som visslar och så på dig? är italienska killar völdigt avundsjuka?
Italienare är otroligt svartsjuka! Sen är det inte något att skämmas över här som det är i Sverige. Det är lika naturligt att vara svartsjuk som att vara kär. Jag hatar det! Killar brukar inte vissla när Michele är med mig. Men däremot stirrar de ibland och då kan jag känna hur Michele knyter nävarna haha. På den nivån är det nästan lite gulligt, så länge han inte börjar bråka med någon för att titta på mig eller liknande. Har aldrig hänt. Däremot såg han rött första gången en kille tog mig på röven på krogen. Nu är han så van att han bara blir irriterad. Jag känner mig äcklad när det händer. Jävla italienare ;)

Hej! Det här är nog en ganska konstig fråga=P Men det är så att jag och min pojkvän ska snart på semester till Milano. Min pojkvän är OTROLIGT svartsjuk. Jag är blond..och min fråga är, hur är Italenarna mot blonda tjejer? Han tycker de är jobbigt när jag får kommentarer efter mig och visslingar m.m, som hänt förr vi varit utomlands. Det slutar ofta med sura miner:(
Jag tror inte att ni behöver oroa er. Visst, italienare gillar blondiner men de har mer respekt när folk går med sina pojkvänner. De lär titta men jag tror inte att de börjar komma med kommentarer eller vissla.

Tack för era frågor raringar! Nu ska jag ut med Theo.

Kommentarer
Postat av: maria

Men... I en Cosmopolitan ingår det väl sprit, iaf de jag har druckit =P Vodka är ju ren sprit..

2010-05-03 @ 15:16:37
Postat av: jenna♥

Hej :)

skulle vara till stor hjälp om du kunde svara på min "dagens fråga" puss :)

Postat av: Jag

Hej! Jag har nyss startat en lite annorlunda stilblogg. Kika gärna in!

2010-05-03 @ 15:25:13
URL: http://snostilen.webblogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

maria; sant, jag reagerade väll mest på hur frågan var ställd. typ som att jag skulle svara "ja en whisky eller vodka är det jag håller mig till" haha

2010-05-03 @ 15:33:49
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Maggiebell

sv: jag vet! Daisy Lowe är den vackraste jag vet :)

2010-05-03 @ 15:35:14
URL: http://maggiebells.blogg.se/
Postat av: CJ

har en liten efterfråga jag tänkte du kunde svara på. Är intresserad att ta ett au pair år. Men jag undrar pratade du italienska med din au pair familj eller engelska?

2010-05-03 @ 16:05:03
Postat av: Marika

Sv: Ne det förstod jag=)

2010-05-03 @ 16:25:03
URL: http://missychick.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Kul och få lite inblick i dina framtidsplaner. Så du vill ge dig in i bröllopsfotograferingen också :D kul!

2010-05-03 @ 16:59:44
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

CJ; jag pratade engelska med familjen =)

2010-05-03 @ 17:14:03
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: maria

Maria - livet i Milano: Aah okej då förstår =) Har en fråga faktiskt som jag hoppas att du kan svara på i antingen detta inlägget eller kanske i ett eget inlägg (fast då blir väl några av dina läsare arga eftersom att jag har förstått att några klagar på att du skriver om poker =P). Jag är väldigt intresserad av den nya pokersidan du använder dig av (vad är det pokersidan heter nu igen och är det människor över hela världen som använder den?), och speciellt de s.k free rolls du spelar på. Hur exakt fungerar free rolls? Är det helt gratis eller måste man betala någonting för att bli medlem på sidan? Och man kan alltså vinna pengar fastän att det är gratis att vara med och spela? Hehe ja du ser, är väldigt intresserad och nyfiken =)

2010-05-03 @ 17:18:34
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

maria; ja jag svarar här eftersom det är folk som inte gillar pokersnacket haha :p

jag spelar på en italiensk sida. men jag har för mig att betson.com också har freerolls.

pokersidor fungerar alla likadant. det kostar ingenting att bli medlem. man måste ladda ner deras program, helt konstnadsfritt, och sen är det där man går in och spelar. om du inte vill spela för riktiga pengar finns det gratisspel och så även freerolls. det är oftast väldigt många som spelar, jag spelar ofta i turneringar med 2000 personer. men lyckas man komma topp 300 så kan man tjäna lite pengar. topp 10 kan till och med få ganska mycket pengar. men det bästa är att trots att man spelar gratis så spelar alla som man gör med riktiga pengar. så man lär sig mycket. vid gratisbord där man inte vinner några pengar spelar folk galet och man kan bli lurad av spelet. alltså att man lär sig fel, så att man sen när man vill spela för riktiga pengar inte förstår hur. men jag började på gratisborden, de är bra för att lära sig grunderna i texas hold'em och ja jag rekommenderar alla att spela freerolls =)

2010-05-03 @ 17:50:43
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: maria

Maria - livet i Milano: Okej tack för dina svar! =) Har dock en fråga kvar hehe. Vet du ifall pokerstars.se har freerolls? Var inne och kikade och tyckte att de har det men hoppas inte att de har någon hake på att man måste göra en insättning eller så för att kunna vara med, läste nämligen att visa sidor kan ha sådana krav.

2010-05-03 @ 18:40:29
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

maria; pokerstars kan du absolut lita på =) de är en av de största företagen. jag spelade på italienska siten förut. men just för att italien har så dumma regler var det jättesvårt för mig att ta ut pengar. sånt slipper ni som bor i sverige :p

det kostar ju inget att gå med så du kan gå in och kika om de har freerolls.

2010-05-03 @ 19:26:18
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Linnea

hoppas verkligen att du har en läsarträff i sverige!♥

2010-05-03 @ 20:49:19
URL: http://chinniee.blogg.se/
Postat av: carro

Kul läsning :)

2010-05-03 @ 22:20:22
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: nath

Bra frågor o svar :) Kul o läsa

2010-05-04 @ 11:47:39
URL: http://onlynattan.blogg.se/
Postat av: Tobias

Vilka fina namn på barnen :)



Ja läsarträff måste vi ha, kanske i sommar nu så kan man ju sitta ute? :D

2010-05-05 @ 09:56:15
URL: http://grymtroligperson.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

roligt att ni gillar svaren =)

2010-05-10 @ 08:58:54
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback