Magnetröntgen nästa


Kolla vilka söta leksaker man får i Happy Meal just nu! Jag kan förstås inte arbeta nu när jag har problem med knät. Även om knäskålen hoppade tillbaka är det nu väldigt ömt och svullet. Igår kunde jag inte gå alls, idag har jag i alla fall inte så ont att jag börjar gråta. Kryckor är ett måste.

Efter magnetröntgen får jag träffa ortopeden igen. Vi vet att knäskålen inte skadade brosket i alla fall, då jag röntgades igår. Idag får vi veta hur det är med ledbandet. Förhoppningsvis är läkningsprocessen kort. Igår trodde de att jag skulle gå på kryckor i en vecka. McDonalds är inte riktigt rätt arbete att jobba på då. Jag får inga pengar av att vara ledig så efter magnetröntgen idag måste jag ringa försäkringskassan. Har hört att det ska vara ett helvete att få pengar därifrån så vi får se hur det går...

Men förhoppningsvis är jag tillbaka på jobbet in no time! Det brukar vara svårt att hitta en ersättare, speciellt då detta är min stängningsvecka.

Kommentarer
Postat av: Pi

Sjukskriv dig på jobbet? En karensdag och sen får du betalt för dagarna upp till 2 veckor. Sen anmäler jobbet dig till försäkringskassan om sjukskrivningen fortsätter.

Postat av: Tobias

åh jobbigt, hoppas verkligen du kan få ut lite pengar om du inte kan jobba!

2011-01-31 @ 11:29:04
URL: http://grymtroligperson.se/
Postat av: pimpXprincess

Fan vad jobbigt! Hoppas verkligen att det läker fort!

2011-01-31 @ 12:42:05
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: Emma

du kan vara lugn maria, vi är från och med imorgon en extra på schemat

2011-01-31 @ 12:49:45
Postat av: Anonym

ja eller hur, sjukskriv dig. det har du rätt till. det sista du ska göra är att godkänna att inte få betalt. efter 2 dagar ska du få 80% av lönen, som föregående läsare skrev- i upp till 2 veckor. Annars är ju inte din arbetsplats särskilt inne på hur lagen funkar =)

2011-01-31 @ 15:43:17
Postat av: Maria - fashionstars ☆

Anonym; Jag ska till jobbet imorgon och se hur många dagar jag får betalt för. Resten täcker försäkringskassan. Spelar inte så stor roll, för det är 80 % av lönen från båda.



Emma; vad bra! :)

2011-01-31 @ 17:56:16
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback