Frågor om graviditeten del 3

Här kommer svaren på de sista av era frågor.

ska du göra din blogg eller ha en till, till som alla gör ha en bebisblogg eller vad man kallar det :)
Jagt har graviditeten som en kategori på bloggen där jag skriver om det. Kommer inte att starta en ny blogg.

Vad fick dig att börja bluffa?
Bluffa?

Om du inte blivit gravid nu hur länge tror du att du hade väntat innan du lbev mamma?
Ett eller två år kanske

hört något från michele? har han skickat något till dig? hur tror du han reagerade när han fick reda på att du var gravid?(han läser väl din blogg?)
Han vet om graviditeten, och att han blev ganska chockad. Men nu är han faktiskt glad för min och Sami's skull. Känns skönt att vi kunnat lämna det så.

Hur mycket kommer du dela med dig av allting som rör barnet och graviditeten??
Mycket, men inte allt. En del grejer är privat. Får se eftersom vad jag känner mig bekväm med att berätta.

tjafsar ni nån gång ?
Vi har bråkat ibland, inte särskilt ofta

vad vill du ha en flicka eller pojke ?
Det spelade ingen roll om det var en pojke eller flicka, jag skulle bli glad oavsett. Det är ju mitt barn och jag älskar det lilla livet så mycket redan.

Vill din kille ha en pojke eller spelar det ingen roll?
Han kände som mig, att det inte spelade någon roll

Hur många barn vill ni ha?
Vi har båda två sagt att vi vill ha tre barn helst. Om jag får planera, vilket jag inte verkar få haha, så vill jag ha andra efter två - tre år och sen vänta längre med tredje. Men man får se.  

Hur kommer du va som mamma?
Jag vet inte, jag har inga direkta planer mer än att vara mig själv. Kärleksfull och alltid finnas där. Tycker inte att man kan planera sådant beteende, det faller sig naturligt hur man blir som mamma.

Ska du föda med bedövning eller?
Jag är rädd för sprutor så är inte så sugen på många bedövningsformer man blir erbjuden. Hoppas på att det räcker med bra andning och lustgas. Det får vi se.

Skare bli kul o va mammaledig?
Det tror jag allt. Få lite egentid igen. Men hoppas jag lär känna andra som är mammalediga. Annars lär man bli uttråkad efter ett tag. Det räcker ju inte att bara umgås med sitt eget barn hela dagarna.

Vilket sjukhus ligger nära?
Både sös och huddinge, vi har valt huddinge. Jag är född där och min bm rekommenderade det.

Ska din kille vara med när du föder?
Självklart, han är ju pappan

Ska ni åka taxi dit?
Nej vi har bil så det blir nog den. Först lämna Theo till mamma som kommer vara mer nervös än mig skulle jag gissa :p

Hur är han som pappa tror du?
Lugn och kärleksfull. Jag gissar på att jag blir bad cop och han good cop, haha! Jag är strängare än Sami. Han är så snäll, nästan för snäll ibland. Jag vet att han kommer bli världens bästa pappa.

Ska ni båda sköta barnet?
Vi är ju tillsammans, så jag antog att det var en självklarhet? Men ja, vi ska båda sköta barnet.

Vem går upp om nätterna?
Jag ska amma, om det går, och då blir det jag. Sen lär vi turas om

Har ni köpt allt till barnet?
Långt ifrån. Jag är ju bara 17 veckor gravid.

Hur känns det att byta blöjor?
Haha ingen höjdare, men man vänjer sig nog

Ere kul att gå i mammakläder?
Ingen aning, inte så gravid ännu

Hur känns det att gå runt med magen i vädret?
Magen är fortfarande för liten för att man ska tänka på det

Skare bli kul att gå ut med barnvagnen?
Visst ska det bli mysigt att gå ut på promenader med bebis. Men jag är lite orolig för buss och rulltrappor.

Har ni köpt barnvagn?
Nej men min farbrors yngsta dotter är ett år. Och vi lär få köpa deras vagn i höst. Ska dit och kolla på den snart! De har även en bilbarnstol från brio som de gärna säljer till oss. Världens bästa farbror och Camilla.

Hur köpte ni spjällsäng?
Vi har inte köpt någon än. Men jag undrar, hur många olika sätt finns det?

Får ni plats med allt som behövs?
Det tror jag allt. Blir nog lite trångt i badrummet bara.

Tycker Sami's syster att det ska bli kul att bli faster?
Han har tre systrar. Tiffany som fyller 10 på lördag, Julia på sin pappas sida, som blir 12 och Lollo som är lika gammal som mig. Jag tror nog att de är glada alla tre

Hur berättade ni för era familjer?
Jag har ju redan berättat hur mina fick veta. Sami berättade för sina föräldrar när han träffade dem och de tog graviditeten positivt båda två.

Det var alla frågor! Ska senare komma med ett inlägg där jag svarar på de frågor som inte var graviditetsrelaterade.


Kommentarer
Postat av: Malin

Du har en spännande tid framför dig!

Postat av: Veronica

Jaha då förstår jag =) Vart bor du någonstans nu?

2011-05-19 @ 23:17:52
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: Elins blogg - Vackra ord av kärlek. GOODIEBAGTÄVLING!

va kul gratits :D



GOODIEBAGTÄVLING!



http://eeeelins.blogg.se/2011/may/sexig-goodiebagtavling-1.html#comment



Se även smyckestävlingen!



http://eeeelins.blogg.se/2011/may/vinn-orhangen-fran-sara-karlberg.html#comment



Lycka till :)

2011-05-20 @ 00:18:11
URL: http://eeeelins.blogg.se/
Postat av: Pi - Mamma i Oktober!

Har också valt huddinge att föda på.. Både jag och karln är födda där så det kändes naturligt :)

2011-05-20 @ 09:09:29
URL: http://thelittlefamily.blogg.se/
Postat av: Sara

Kul att läsa :)

2011-05-20 @ 13:05:55
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Johanna

En dum fråga... är Sami yngre än dig? har reagerat att några har frågat om han är för ung osv...

2011-05-20 @ 16:08:33
Postat av: Anonym

man kan köpa på blocket eller så i en affär och spjällsängar är rätt dyra och får tänka på säkerheten me barnet och var den ska stå och såna saker så spjällsägen är bra och stark

2011-05-20 @ 16:56:42
Postat av: anna

så kul att läsa :) ska bli kul att följa din graviditet!

2011-05-20 @ 21:42:56
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Johanna; ja han är två år yngre :)

2011-05-21 @ 14:03:50
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Ida Ida Ida

Mysigt med en bebis! Hoppas allting går bra hela vägen dit.. // ida

2011-05-25 @ 14:53:41
URL: http://festisandi.blogg.se/
Postat av: Anonym

försök vara lite mindre kaxig..

2011-10-23 @ 10:04:39
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

anonym; jag var inte kaxig. men vissa frågor kändes oseriösa

2011-10-23 @ 11:24:15
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback