Fika, långpromenad och glass i solen


Vilken härlig dag jag har haft! Mötte upp Sarah på Odenplan och så blev det en fika. Var för en gångs skull nyttigare än vanligt och valde yoghurt och müsli istället för kladdkaka och grädde. (Heja mig!) Blir kladdkaka imorgon istället när jag får besök...

Vi funderade först på att sitta utomhus men valde att sitta inne för barnens skullt. Var enklare så. Liam och Kahléen var väldigt nyfikna på varandra. De ville inte sitta stilla alls och när de började bli trötta, två timmar senare, valde vi att ta en promenad i det fina vädret så att de kunde sova i sina vagnar. Istället för att gå till tunnelbanan för att åka hem valde vi en långpromenad. När vi såg alla som satt på uteserveringar blev vi också sugna på att göra det. Så vi köpte glass och satte oss i solen. Så härligt! Kahléen vaknade och ville ha uppmärksamhet. Hon fick leka med Sarahs glass men inte smaka. Både hon och jag tycker att barn inte ska ha sötsaker förrän de fyllt två år. Men vi får båda erkänna att det är svårt att inte låta bebbarna prova. Det är så roligt att se dem äta något de gillar! Men jag ska försöka. Det är så onödigt med socker i tidig ålder.

När det började bli kallt bestämde vi oss för att åka hem. Där jag mötte Sami och vi tog en promenad med Theo. Så jag har fått ordentligt med motion idag. Liam sov hela vägen in till stan och två timmar under vår promenad. Så nu är han pigg och glad. Sitter här bredvid mig i soffan och skrattar så fort han ser Sami som diskar i köket. Nu ska vi börja med maten. Fler bilder från igår får ni så fort jag hinner. Men det blir nog dåligt med bloggande i helgen. Har mycket kul inplanerat. Vill njuta av solen också. Äntligen är det vår i Stockholm igen!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Härligt att våren äntligen kommit, här verkar den peppar peppar också ha börjat hitta hit äntligen :-)

Postat av: Jeanette

Så söta de är på första bilden där de håller handen. :)

2012-04-27 @ 19:43:10
URL: http://karinjeanette.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oh vilken mysig dag! Att umgås med vänner medans man fikar och promenerar är ju supermysigt (annars också såklart):) Trevlig helg, kram!

2012-04-27 @ 20:18:41
Postat av: Em

Men varför är det svårt att hålla det? och vem säger att han skulle gilla det. Vem är det som egentligen lider. Inte är det barnen för de vet inte vad sötsaker är. Min son är snart 22månader och fullt nöjd med frukt! Så jag hoppas du lyckas hålla det :)

2012-04-27 @ 21:15:51
Postat av: Felicia - mamma till Liam

Aww sötnosarna! Så gullig bild där de "håller händer"! :D Usch, saknar verkligen stockholm när jag ser dessa bilder! Men snart kommer vi nog upp igen!

2012-04-27 @ 21:23:13
URL: http://sachiko.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

Allt bra ikväll?

så söta bilder

KRAAAM

2012-04-27 @ 21:57:12
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Så mysigt ni verkar haft :)

2012-04-27 @ 23:21:17
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Petra-tvillingmamma

Ja de där med sötsaker är svårt.

Jag sa också det när mina var ett par månader, att absolut inget sött.

Men nja det gick sådär.

Lördagar slinker det ner en och annan godisbit.

Och det är helt okej enligt mig.

Men så länge man kan hålla dom borta så=)



Nu är vi på väg till sthlm !

2012-04-28 @ 01:37:34
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: anna

å vilka härliga bilder:) kram

2012-04-28 @ 08:23:17
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Em; barn brukar gilla sötsaker. för att det är sött. men jag vill låta bli eftersom så länge han aldrig smakat vet han inte vad han missar. just nu finns det ju ändå så mycket annat han får prova för första gången, som inte är onyttigt. man får ha kul med sånt istället :) duktig du är som inte ger ditt barn sötsaker.



Camilla; ja toppendag verkligen :) detsamma!

2012-04-28 @ 11:05:13
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Moa

Vad mysigt det såg ut :D

2012-04-30 @ 13:10:59
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback