Ingen tid till att blogga


Jag och min fina mamma på Golden igår! Vilken lyckad kväll det blev! Även om jag var toktrött redan vid 01. När jag ramlade in i lägenheten vid 03 fick jag tvinga mig själv att hålla ögonen öppna. Tillräckligt länge för att pumpa ut och slänga mjölk. Sen slocknade jag i sängen utan att ge Sami någon nattpuss. Så jäkla trött var jag!
Men som sagt, kvällen var himla kul. Ni ska få fler bilder så fort jag får tid.

Idag har jag, Sami och Liam varit hemma hos Sarah, Johan och deras Kahléen. Första gången vi var i deras nya lägenhet. Så himla fin! Fy vad jag är sugen på att flytta nu. Men det dröjer något år. Så får lägga energin på att göra Liams rum fint istället.

Vi åt tacos och kollade sedan på filmen She's the man. Har alltid lika kul med dessa finingar. Önskar att de bodde lite närmare! De bor norr om stan och vi söder. Men ses ändå kommer vi göra. Jag och Sarah har pratat om att gå ut för ett glas vin tillsammans. Och vi allihop ska ut och äta middag. Inte bestämt ännu om vi ska ta med barnen eller om vi ska låta farmor eller mormor (som inte vill något annat) få passa våra hjärtan. Sen ska självklart jag och Sarah ses dagtid med våra små.

Jag har så jäkla mycket kul att se framemot just nu. Och att vara Liams mamma blir bara roligare och roligare för varje dag som går. Han är så charmig min älskade lilla kille. Inatt sov han förresten från 22.30 till 06.00. Synd bara att jag själv inte fick sova förrän klockan tre. Fick totalt sju timmars sömn inatt vilket är alldeles för lite efter en utgång. Jag har märkt att de gånger Liam fått bröstmjölk på flaska har han sovit bättre. Kanske är det just mina bröst han saknar så när han får somna med flaska har han inte samma behov av att äta så snart igen. Eftersom han inte riktigt gillar flaskan utan det bara är mjölken han vill ha. Men när han ammat från mig så vill han snart amma igen bara för att få suga. Det är i alla fall min teori. Vi har en flaska kvar eftersom han sov så länge. Så vi ska testa att Sami ger honom den innan vi går och lägger oss. Så får vi se om Liam sover en hel natt till och att min teori stämmer. Vore underbart! Även om jag inte kommer börja pumpa ut mjölk varje kväll för det... Men någon gång ibland.

Nej jag måste blogga oftare, inläggen blir ju så jäkla långa annars. Men nu ska vi se ett avsnitt av True Blood innan vi går och lägger oss. Hoppas ni har haft en trevlig lördagskväll!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det kan ju faktiskt stämma det där med att han vill ha dig, inte mat egentligen. Ska bli spännande att höra imorgon hur det gick. :)

Kul att ni hade en bra kväll!! :)

Postat av: jannika

Hej Maria, jag tänker alltid på en sak när jag läser din blogg. och det är att du alltid talar om pengar. hur mycket allt kostar, att du och sami delade på bok-kostnaden (allvarligt??). allt ska kosta så lite som möjligt osv. det är nästan äckligt... du frossar i hur mycket pengar som spenderas hela tiden. vad tänker du när jag skriver detta?

2012-02-12 @ 10:55:52
URL: http://jannikasmode.blogsport.com
Postat av: Fotograf MissJeni

haha ja du måste blogga oftare, kan ju inte kommentera ordentligt när det händer så mycket i samma inlägg ;) Vill kommentera både fredagskvällen och lördagskvällen. För bli ett gemensamt ord



Skönt att kvällen blev lyckad ;D

2012-02-12 @ 11:57:33
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

jannika (det gick inte att kommentera din blogg); jag förstår inte riktigt vad du syftar på? du skriver att jag frossar i hur mycket pengar jag spenderar, men att jag samtidigt vill att det ska kosta så lite som möjligt? vad är det du provoceras av? att jag fyndar mycket? jag hänger inte med.

2012-02-12 @ 12:19:43
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Sara

Så kul :)

2012-02-12 @ 18:10:13
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Petra

Härlig kväll låter de som =)

Kram

2012-02-12 @ 19:42:43
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback