Kul med mammagrupp


Det regnade på vägen till BVC. Snart är snön helt borta. Den här vintern har verkligen gått fort! Visst, det kan fortfarande komma mer snö. Men vi är snart framme vid mars. Vart tog tiden vägen? Min lilla skatt är ju född i höstas för tusan!

Det var hur som helst supermysigt att träffa mammagruppen. Var några sjuka men vi var i alla fall fem mammor på plats. Alla hade söner. (Totalt är det åtta mammor i gruppen och endast en har en dotter) Nästan alla höstmammor jag känner har pojkar. Bara Nathalie och Sarah som fått flickor. Sen om man kollar bland bloggar verkar de flesta mammor som fick barn förra våren ha döttrar istället. Konstigt det där.

Vi pratade om våra förlossningar, alla hade haft helt olika upplevelser. Sjukt hur olika det kan vara.
Vi kommer även ordna en facebookgrupp så att vi kan ses för fikor och promenader. Facebook är ju toppen på det sättet! Hålla på att maila eller messa runt är svårt. Mycket enklare med en grupp på fb.

Känns som att jag känner väldigt många mammor nu, eller har kontakt med i alla fall. Superkul, livet som mammaledig är toppen!

Kommentarer
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Härligt, jag gillade våran föräldragrupp bättre än gravid-gruppen faktiskt =)

Postat av: Fotograf MissJeni

Tycker ni gör rätt i att göra en grupp på facebook, blir så mycket smidigare där :D



2012-02-21 @ 14:17:34
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: anna

facebook är jätte bra om man vill att alla ska kunna se och höra av sig, perfekt när det ska bestämmas möten.



nästan alla jag känner som fick barn förra året fick pojkar, mycket pojkar 2011:)

2012-02-21 @ 15:20:34
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Sara :)

sv: vad konstigt?! när jag klickar på glömt lösenord står det att jag inte finns.. och jag kommer inte ihåg att jag registrerat mig :(

2012-02-21 @ 16:36:24
URL: http://misssteinholtz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oh vad är det för vagn som du har? Jag är på vagn-jakt men tycker det så hemskt svårt att hitta den "rätta" för man får höra så mycket olika saker om vagnarna.. Trivs du med eran? & var i från köpte ni den? :)

2012-02-21 @ 21:12:20
Postat av: Pi - Mamma till Frank!

Glöm inte torsdag babe! :)

2012-02-21 @ 21:18:05
URL: http://thelittlefamily.se
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Hanna; Det är en crescent och jag är supernöjd :) Lätt att köra och inte så tung. Liam trivs i den och sittdelen som vi kommer byta till om någon månad är supersnygg! jag fick köpa den billigt av min farbror. men den borde finnas i de flesta butiker som säljer barnvagnar.

2012-02-22 @ 08:38:08
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback