Liam hos tandläkaren


Efter fikan i centrum sa vi hejdå till Nathalie och Melina och gick till tandläkaren. Det var Liam som hade tid och vi fick en massa information om tandborstning för barn. Han fick även välja mellan en blå, gul, grön och rosa tandborste. Jag lät honom välja själv och det blev den gula. Liam var supernöjd och höll den stolt. Inte för att han förstod vad det var för någonting, men för att han fick någonting nytt. En glad kille hela vägen hem som nu sover i sin egen säng.

Jag tycker att det var ett intressant samtal även om en del var självklarheter. (Va?! Ska barnen borsta tänderna morgon OCH kväll? Här hemma gör vi det varannan morgon...) Hehe ;)

Nu har min gofis vaknat så jag ska umgås med honom. Ikväll får han kvalitetstid med pappan sin, då jag ska till gymmet för att springa på rullbandet en halvtimme och sedan köra Core i 30 minuter tillsammans med Nathalie. Duktiga vi är!

Jahapp, jag pausade det här inlägget för att hämta Liam, nu har han somnat här i soffan istället. Så jag hinner kolla både mail och facebook, vilken tur jag har.

Kommentarer
Postat av: Angelica - En Bebislängtan ♥

Tur att det gick bra hos tandläkaren :)

Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad konstigt, det där verkar bero helt på var man bor! Vet flera som fått tandläkarbesök till sina men min tandläkare säger att vi inte kommer få någon tid för än Minna är 3 år! Det är så dom går till tandläkaren här i vår kommun verkar det som :/ Jag vill också gå med Minna! :P

2012-05-24 @ 19:00:35
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Jenny - mammaliv i Nashville

När är det dags att börja borsta? Jag tänkte nästan börja gnugga lite på tandköttet men vet inte om det är överkurs :)

2012-05-25 @ 01:34:27
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alla mina ungar har ja brosta morgon o kväll i munnen oavsett de inte haft tänder så ja borstat de från att de föddes, äckligt annars ju. ^^

2012-05-25 @ 14:31:17
Postat av: JW arns mamma

Alla mina ungar har ja brosta morgon o kväll i munnen oavsett de inte haft tänder så ja borstat de från att de föddes, äckligt annars ju. ^^

2012-05-25 @ 14:32:40
Postat av: Jw flerbarns mamma ;)

Alla mina ungar har ja brosta morgon o kväll i munnen oavsett de inte haft tänder så ja borstat de från att de föddes, äckligt annars ju. ^^

2012-05-25 @ 14:34:01
Postat av: Sofia

Bokade ni tid själva eller fick ni kallelse?? Det har jag inte hört om någon annan som har gjort!

2012-05-25 @ 14:51:48
URL: http://sofialb.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Anonym; njaa ser inget syfte att borsta om de inte har tänder. det heter ju borsta TÄNDER av en anledning :p

2012-05-25 @ 15:49:15
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till två

Tänk att han är så stor så att han redan gjort ett besök hos tandläkaren!

Men jag håller med! Mycket av det dom säger vid första besöket är självklarheter.

2012-05-27 @ 06:20:37
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: therese

Först är det BVC-info med tandhygienist. Vi tar i alla fall inte emot barn yngre än 3 år på kliniken om vi inte ser riskbeteenden på BVC, saft i flaska tex. Borsta från att första tanden kommer upp. Långt ifrån alla som vet att man behöver borsta på små barn, så det är bra att informationen ges =).



Kram //Tandhygienisten =)

2012-05-27 @ 17:56:11
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Therese; det är olika. här i handen har de information hos folktandvården när barnen är ca 6 månader :)

2012-05-27 @ 19:42:04
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: therese

Ah, okej. Så ni har inte infon på BVC utan på klinik? I vilket fall är det roligt att träffa dom små =) hihi

2012-05-28 @ 10:35:13
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

therese; nej precis vi fick tid hos tandläkaren :)

2012-05-28 @ 17:00:13
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback