Mina nuvarande träningsappar

Jag har sedan en vecka tillbaka kommit igång med träningen och ändrat om mina matvanor. Jag och Sami kör ett januari utan onyttigheter och än så länge har det gått riktigt bra. Har inte alls lika jobbigt sötsug längre och har passat på att ta bort mina chokladflingor och äter nu nyttigare mellanmål. Idag blev det rågbröd med Philadelphiaost och avokado på. Äter även en portion kvarg med kanel över och lite frusna bär efter träning. Ibland kokar jag ägg och har på smörgåsen istället när avokadon är slut eller bara för att kunna variera. Så mycket roligare att äta mellanmål nu när jag varierar mer. Nästa vecka tänkte jag testa lite annat istället, som keso tillexempel och börja göra egna smoothies igen.
 
Men mina träningsappar då! Varsågoda:
 
Mammamage  rekommenderar jag till alla som vill få en snyggare mage efter förlossningen. Oavsett hur länge sedan du fick barn!
 
En plattare mage är många mammors önskan efter en förlossning. Många sätter igång med situps men det är helt fel träning! Under graviditeten förflyttas magmusklerna åt sidan för att den växande magen ska få plats. När man vill komma i form igen efter förlossningen behöver man därför jobba tillbaka magmusklerna till sin forna plats, situps har motsatt effekt!
 
Därför använder jag appen ovan istället som har många bra övningar och man börjar från noll för att inte skada sig själv. Appen kostar 22 kronor men det är väl investerade kronor.
 
Runtastic Squats är en app för oss som vill få en kick-ass rumpa. Man börjar lätt med några få squats per dag men antalet utökas dagligen i takt med att man blir starkare.
 
Svettig är appen jag använder vid mina barnvagnspromenader. Kommer även använda denna när jag börjar springa. Vill vänta tills det är ljusare på kvällarna och när jag kommit igång mer med träningen. Men mina barnvagnspromenader går fort och ger ett jäkla flås. Perfekt att börja med innan man går in och gör andra övningar.
 
Det finns många liknande appar så man kan välja sin favorit. Jag kan se sträckan jag gått även hur långt och snabbt jag går. Jag gillar att tävla mot mig själv och försöker alltid gå snabbare än vad jag gjorde dagen innan, och lite längre.
 
Formkollen är appen där jag lägger in min vikt och mina mått. Jag är nu bara 4 kg från startvikten så min plan är inte att gå ner en massa kilon utan att få en starkare kropp. Därför var det kul att ta mina mått och se hur de kommer förändras. Förhoppningsvis kan fett bytas ut mot muskler och jag får en kropp att trivas i.
 
Vilka är era favoritträningsappar?

Kommentarer
Postat av: Madde

Bra tips! :)

Postat av: anna

Så bra att du skrev detta om magmuskler efter graviditet, jag visste om det sen tidigare men har försökt tala om det på bla fb, där folk har mer eller mindre menat på att jag har fel. Hahaha, jag hade rätt!!! Tack för tipsen :) Jag använder runkeeper men ska definitivt ladda ner squat appen och formkollen. Hade velat ha en br astegräknare också. Har bara den "hälsa" som finns i iphone

2015-01-08 @ 19:15:55
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Lollee

Jag använder inga appar då jag gymmar. Men jag kan tänka mig att de apparna du beskriver är jättebra efter att man har fått barn. :)

Svar: Ja de är toppen :)
Maria

2015-01-08 @ 20:20:33
URL: http://nouw.com/galenilivet
Postat av: tess

Oh, den där mamma mage ska jag titta in! Jag har en jättebra träningsvideo med henne! :)

2015-01-08 @ 20:55:06
URL: http://jaklakrokus.blogg.se
Postat av: Lilla Malin

Vad härligt att ni kör lite hälsosamt och tillsammans dessutom. Bra tips på appar också! Den enda jag använt är väl egentligen RunKeeper.

Postat av: Karro och King :)

Vilka bra tips på appar :)

2015-01-08 @ 21:23:57
URL: http://www.karroochking.se
Postat av: Emelie

Låter verkligen bra!

2015-01-09 @ 00:01:25
URL: http://ewelies.blogg.se
Postat av: Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilket bra tips, detta tackar jag sjukt mycket för! :)

2015-01-09 @ 10:44:14
URL: http://beattriicee.blogg.se
Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag

Många bra appar där :)

2015-01-09 @ 13:36:54
URL: http://bimbolie.blogg.se
Postat av: Marie

Oh plattare mage det vill man ju ha =D

2015-01-12 @ 19:44:09
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback